30 Kasım 2017

TARİHİ HOŞÇA KAL LOKANTASI - ŞERMİN YAŞAR KİTAP YORUMU






KÜNYE :

Adı : Tarihi Hoşça Kal Lokantası
Yazarın adı : Şermin Yaşar 
Yayınevi : Doğan Kitap
Sayfa sayısı : 176
Türü : Öykü

ALINTILAR :

'' Yeni bir aşk inşa edemiyoruz; tam başlayacak oluyoruz, senin yattığın yere denk geliyor, dozerler çalışmıyor, kepçeler kırılıyor, gelen korkup kaçıyor. ''

​Fakat hakkını teslim edeyim; çok muhterem zatmışsın Muazzez. Hani tabelanı yaptırıp göğsüme assam, desem ki, "Burada bir muhterem zat yatıyor" seni bekleyen kollarıma çaput bağlarlar, gözyaşlarıma dilek taşları atarlar...”

Gelirsen diye terliklerini kapının ağzına bıraktım, iki senedir ayaklarını bekliyorlar. Ayna yüzünü, bardak dudağını, ellerim saçlarını, pencere gözlerini bekliyor.

Kuşlara özenme ,  kuşlara özenme , kuşlara özenmeeee '' diye bağırmak istiyorum .Çekip gitmeyi  özgürlük sanıyorsunuz , gidenlerin arkasından  kahır çekiyorlar .

Acıyla bakıyorlar , gülen yaşlı göremiyorsun , nasıl bir hayatsa insanoğlunun yaşadığı , yaşlanınca öldüklerini sanıyorlar ; oysa ölerek yaşlanıyorlar .





Şermin Yaşar günlük hayatta karşılaştığımız , bazen bizim başımıza gelen durumları kısa kısa hikayelerle anlatmış bize . Hepside  yer yer içinizi ısıtacak , kimi zamanda  sizleri  hüzünlendirecek hikayeler  barındırıyor .  Ben okurken çok keyif aldım  sonlara doğru biraz sıkılsam da  araya serpiştirilmiş ilgi çekici hikayeler tekrar  odaklanmamı sağladı  . Akıcı  ve kendisinine özgün yazım tarzı var . 


 Şahsen ben kendisini ablam olarak görüyorum . Çünkü yazdığı kitaplar olsun , sosyal medya hesaplarında bizlerle  paylaştığı iyi ve kötü anıları olsun hepsi samimi , ders verici bir dille yazılmış . İlerde '' Şunun gibi olmak istiyorum . ''  dediğim biridir kendisi . Bence sizde bir göz atın derim kitaba .
   

 Eğer öykü türünde yazmaya devam ederse ilerde güzel  başarılar elde edeceğine eminim .
En sevdiğim hikayeler ; Kaya Bakkaliyesi , Soluk taşı , Kusura bakma dağları , Tarihi Hoşça Kal  Lokantası  '' kaybetmek bizim işimizdir ''  444 0  Hiç , Cıva  , Olsun hırkası , Hacanne , Boncuklu Sineklik .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UZUN BİR ARADAN SONRA VEDA...

Merhabaaaa uzun bir süredir yoktum bilgisayarım bozuldu falan bir sürü aksilikler oldu gelemedim ama artık döndüm ama bu sefer bura...